Riksdagsmannen Aron Emilsson besökte Värmland | Sverigedemokraterna i Årjäng

Riksdagsmannen Aron Emilsson besökte Värmland

aron

Riksdagsman Aron Emilsson, Sverigedemokraternas kulturpolitiske talesman, föreläste om partiets kulturpolitik och svensk kultur på stadshotellet i Arvika under lördagen 23 maj. Aron redogjorde också, tillsammans med Runar Filper, för arbetet i riksdagen under riksdagsåret. Tillställningen avslutades med en god lunch där Aron avtackades med en klassisk Taserudsljusstake.

aron2       aron3

Efter lunchen fortsatte kulturevenemanget med en minnesvärd guidad tur på Rackstadmuséet där den enastående berätterskan Kerstin Werner trollband oss med historien kring alla personligheter bland de konstnärer och hantverkare som verkade i bygden.

Aron Emilsson kommenterar:

– Jag tackar så mycket för inbjudan av partiets värmlandsdistrikt. Det är både roligt och viktigt att som talesperson få komma ut och föreläsa om SD:s kulturpolitik från nationell till lokal nivå, runtom i landet. Både för att förmedla vår kulturpolitiska profil och dela med sig av råd och strategier till lokala och regionala förtroendevalda.

– Särskilt glädjande var den goda uppslutningen och intresset för kulturfrågorna i distriktet. Att det också gav mersmak att fördjupa sig i svensk kultur är naturligtvis roligt, och det har också en folkbildande roll.

Runar Filper kommenterar:

– Kultur är viktigt för oss värmlänningar och genom Aron Emilsson delgavs medlemmarna ett djup och en förståelse för både partiets kulturpolitik som svensk kulturs särdrag som gör vår kultur unik.